دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟
سرخط خبرها

آسیب سیل به هزار روستا و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۲۱۵۹۹۳
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
آسیب سیل به هزار روستا و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: سیل به ۱۶ شهرستان، ۱۰۰۰ روستا و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان آسیب زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاروق اعظمی در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سیل خسارت زیادی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به جا گذاشت. این سیل از ۲۶ شهرستان، ۱۶ شهرستان استان را درگیر آب گرفتگی کرد که در این میان جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر و بیش از ۱۰۰۰ روستا آسیب دیده‌اند.

اعظمی افزود: همچنین ۲۰ هزار کیلومتر راه و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل آسیب دیدند و ۲۵ محور اصلی و فرعی مسدود شدند. در حوزه کشاورزی نیز بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی آبی، ۱۹۰۰ هکتار اراضی باغی، ۲۰۰ واحد گلخانه، ۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۲۷۰ حلقه چاه، ۱۰۰ کیلومتر راه بین مزارع و ۸۰ بند و سازه آبخیزداری خسارت دیده‌اند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: همچنین سیل به بیش از ۱۵۰ تیر برق و ۱۷ ترانس برق آسیب زده و بیش از ۱۰ کیلومتر از شبکه فشار متوسط و ضعیف را تخریب کرده است. حوزه تأسیسات آبی نیز در این سیل خسارت دیده است و بیش از ۵۰ حلقه چاه تخریب شده است.

اعظمی تاکید کرد: متاسفانه سیل در زمان اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفت و امدادرسانی سرعت مناسب را نداشت. اما سپس سرعت امدادرسانی افزایش یافته است. مردم سیل زده نیازمند کمک و یاری هستند و اولویت‌های مورد نیاز برای بازگشت مردم به حالت عادی در سه بخش اصلی خلاصه می‌شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بازسازی زیرساخت‌های جاده‌ای و تکمیل طرح هادی روستای، اعطای کمک‌های بلاعوض دولت برای بازسازی منازل مسکونی و توجه به معیشت مردم در آستانه ماه مبارک رمضان از اولویت‌های مورد نیاز مردم است. از این رو از مردم و دولت درخواست داریم در سریعترین زمان ممکن این کمک رسانی‌ها انجام شود.

منبع: رکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->